Indvielse af Gåsepigens springvand i Nakskov d. 27. juni 2025
I dag blev springvandet ved Gåsepigen på Gåsetorvet i Nakskov indviet i flot solskinsvejr af foreningen Gåsepigens venner, samarbejdspartnere, Nakskov Brandorkester, Brebølfonden og de mange fremmødte fans af Gåsepigen.
På billederne ses taler af Per Kamber, Keld Bagger (søn af Gåsepigens skaber, billedhuggeren Carl Bagger), Murermester Dibbernn, Hanne Brebøl, repræsentantant for Brebølfonden, som har doneret midlerne til renoveringen og den syngende taler Svend Erik Lohse, der sang for på Kaj Munks Den blå Anemone.
En mindeplade blev afsløret af Hanne Brebøl til minde om denne helt særlige dag.
Efterfølgende var der et udsøgt udvalg af delikatesser og vin og vand til ganen.
Bestyrelsen for Gåsepigens venner samt medhjælpere og blomsterdekoratøren af springvandets smukke bed, har gjort et meget stort og beundringsværdigt arbejde, som de skal have stor tak for 